2013. november 7., csütörtök

Burgonyaleves rántás nélkül

Ez az a leves, amiben semmi különleges nincs, meg liszt sem. Újabban rászoktam, hogy nem rántom be a leveseket, hanem burgonyával sűrítem. Diétás, mivel nincs zsiradék, de aki szeretne, tehet bele egy kis kanál olajat a paprika végett és lisztérzékenyek is fogyaszthatják a levest.


Hozzávalók:

1 kg burgonya meghámozva, kockára vágva,
ebből 2 szemet csak félbevágunk, ez lesz a sűrítőanyag, és így könnyebb kihalászni, mint a kockákat
2 szál sárgarépa karikára vágva
2 szál fehérrépa karikára vágva
zeller felkockázva
1 db paradicsom
1 db paparika
őrölt paprika

bors

A burgonyát, sárgarépát, fehérrépát, zellert feltesszük főni sóval annyi vízzel, amennyi jócskán ellepi. Készre főzzük. A félbevágott burgonyákat kivesszük egy hosszúkás edénybe, késsel kissé felaprítjuk, szedünk rá levet és összeturmixoljuk, borssal, őrölt pirospaprikával ízesítjük és visszaöntjük a fazékba. Elkeverjük és összeforraljuk a levessel. Ha kell, még szórunk rá forrás közben kevés pirospaprikát. Tejföllel tálaljuk.



JÓ ÉTVÁGYAT!

5 megjegyzés:

  1. Mi mindig rántással szoktuk, tetszik a változatod. ;)

    VálaszTörlés
  2. Direkt rántás nélkülit kerestem, és nagyon örülök, hogy rátaláltam. Nekem 1 év alatt sikerült 20 kg-ot leadnom, mert száműztem a lisztet, cukrot, sót, kenyeret- és ezt tartani is szeretném, ezért is kerestem rántásmentes-megoldást.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Hogy tudsz só nélkül enni? Megpróbáltam, de borzasztó, gondolok itt a sótlan burgonyára és rizsre ... kiváncsi vagyok, kérlek irdj...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, hogy nem nagyon. Így nem is eszem só nélkül. Illetve de, azokat a ételeket, amiket a Zepter edényem párolójában készítek, mondjuk leves felett. Ezek a zöldségek remek ízűek lesznek. Még a krumpli is. De só nélkül nincs íze az ételnek. Megértem, hogy Neked sem megy. Ez a leves rántás nélkül készült, de sűrítve. Ma pedig karfiol krémlevest készítettem ugyanígy. Csak abból kihalásztam a szép nagy karfiolrózsákat félúton. A többit pürésítettem, majd készre főztem a karfiolokat a krémlevesben. Nagyon finom!

      Törlés
  4. A rántás unalmas. Ez így egy tökéletes jó recept. Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés