2013. szeptember 30., hétfő

18. SAD! - Kemencés sajtos pogácsa

Kicsit kimaradtam a játékok körforgásából és csak nem régen figyeltem fel rá, hogy Kokki lett a soron következő SAD háziasszony. Számomra nagyon, de nagyon passzoló témát talált ki:
 
Falusi konyha, népi ízek...

Kapva kaptam az alkalmon és a soron következő kemencés sütés alkalmával sajtos pogácsát készítettem. Igen nagy sikert aratva ezzel a tipikusan magyar sós süteménnyel, ami frissen csak úgy omlott szét az ember szájában, míg a rajta lévő sajt ropogósra sült. Sokan mondták már, hogy a kemencében sült pogácsa az igazi, amit most már én is alátámaszthatok.


 Hozzávalók:

600 g liszt
250 g vaj és nem margrin
400 ml tejföl, legjobb a házi
20-25 g élesztő
2-3 tk só
50 ml  tej
1 mk cukor
3 db tojássárgája

1 tojás
100- 150 g reszelt sajt

A cukrot elkeverjük a tejben, felfuttatjuk benne az élesztőt, a vajat elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a tejfölt, sót, tojássárgáját és az élesztős tejet, összegyúrjuk és legalább 30 percet pihentetjük. Ezután kinyújtjuk, hajtogatjuk és 30 percet pihentetjük. Ezt még háromszor megismételjük. Az utolsó hajtogatás után is pihentetjük 30 percet, majd kb, 1 cm vastagra nyújtjuk, a felvert tojással megkenjük, éles késsel bevagdossuk, megszórjuk sajttal és egy 7 cm-es pogácsaszaggatóval pogácsákat szaggatunk. Két kezünk között szépen megkerekítjük őket és egy sütőpapírral bélelt tepsire téve 20 percet pihentetjük. 200C fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt pirulásig sütjük.

Tipp: A leeső széleket nem kell összegyúrni, egyszerűen süssük ki ropogós apró falatoknak.
        vagy
        A keletkező sarkokat hajtsuk a következő pogácsa mellé és úgy szaggassuk ki. A kézzel való    
        sodrás miatt, szép kerek süteményeket kapunk úgyis





18 megjegyzés:

  1. Gionetta, ezt a kemencében való sütögetést nagyon irigylem:))) Brutál finom lehet, enném!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miazhogy! Nagyon finom volt, gyorsan fogyott! :-))

      Törlés
  2. Nálad is pogácsa, mint Aledánál. Esküszöm kínoztok engem itt korán reggel... :o) Kérhetek? Irtó guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adok is szívesen, egy kosárral is! Jó étvágyat hozzá! :-))

      Törlés
  3. Isteni finom lehet!:-)Vagy lehetett..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehetett! Az élettartalma nagyon korlátozott volt. :-))

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet ez a pogácsád annyira guszta!

    VálaszTörlés
  5. Kemencében az igazi! :) Nagyon finom lehet!
    Évek óta nem ettem kemencébe sült keltet, pedig milyen finom. :)
    Nagyon guszták a pogácsák!

    VálaszTörlés
  6. Omlós, foszlós pogácsa, meg van a tuti recept, már csak a kemence hiányzik... Nagyon jól sikerültek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütőben is megállja a helyét! A recepet pedig a tuti, ebből a fajtából!

      Törlés
  7. A kemencében sütést én is "irigylem", nagyon finom lehet így a pogácsa! :) Kemence hiányában sütőben fogom megsütni, gondolom, úgy sem rossz! :)

    VálaszTörlés
  8. Csodálatos pogácsák! Nagyon jó ötlet, hogy kemencében sütötted, biztos sokkal finomabb így!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Más az íze. Amolyan békebeli. Akárcsak a kenyéré. :-))

      Törlés
  9. Juj ez nagyon jól néz ki!!!! :)

    VálaszTörlés
  10. Jaj, de irigylem a kemencében sütést!!! Lemaradtam valamiről? Eddig nem is tudtam, hogy van kemencéd! Most viszont kőkeményen irigy vagyok emiatt. :D
    Finom pogit sütöttél.

    VálaszTörlés