2012. december 12., szerda

Almás hagyma chutney

Volt két szép darab maradék póréhagymám, amit el kellett sürgősen használnom. Mivel akciósan adták, Életem Párja rögtön vett 2 kilót belőle. Ugye, ha a férfi vásárol, a praktikum vezérli, no meg a hasa. Ettük már levesnek, volt tart tölteléke, valami mást akartam belőle. Tudtam, hogy Trollanyunál már láttam hagymachutneyt, s minden hozzávaló megtalálható volt a konyhámba, az Ő receptje alapján nekiláttam. Kiváló gasztroajándék, de a mézes- mázas mustáros tarjának is tökéletes kiegészítője ez a chutney, azaz hagymalekvár. Kell is annyi ideig főzni, mint egy másfajta lekvárt, de megéri.








Hozzávalók:

40 dkg hagyma, nagyon finomra aprítva, nálam póré
90 dkg alma, (tisztítva mérve ennyi) hámozva és kockára vágva
12 dkg mazsola, de ezt el is lehet hagyni
5 dkg friss gyömbér hámozva, reszelve
1 tk. szárított gyömbér
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
45 dkg lágy barna cukor, nálam csak 30, de ha mazsolát is teszünk bele, még ennyi sem kell
2,5 dl almaecet, szerintem elég csak 2 dl
1/2-1 tk. só
1/2 tk. őrölt bors

Egy vastagfalú fazékba beletesszük az összes hozzávalót és alacsony lángon elkezdjük főzni, az egész csak gyöngyözve forrjon. Időnként megkeverjük, ezért is fontos, hogy olyan edényben készítsük el, amiben nem tud leégni. Addig folytassuk a főzést, amíg az állaga sűrű lekvárra nem kezd hasonlítani és az összes folyadék elpárolgott az edényből. Számítsunk kb. 2- 2,5 órát, de lehet 3 is belőle. Egy trükk, hogyan ellenőrizzük, készen van-e a lekvárunk, beleállítjuk a fakanalat, amikor kihúzzuk és a résben nem gyűlik már össze folyadék, akkor késznek nyilváníthatjuk. Ekkor kanalazzuk az egészet kifőzött üvegekbe és zárjuk le. Legalább két hétig hagyjuk összeérni az ízeket, ideális kamra körülmények között két évig is eltartható, de ettől nem kell tartanunk.



















JÓ ÉTVÁGYAT!

4 megjegyzés:

  1. Ez még nekem is megvan, várja a karácsonyt:) Nekem nagyon ízlik, a gyerekek még nem kóstolták, de attól tartok a lányomnak nem lesz a kedvence:)Most jót nevettem, eszembe jutott ahogy Mark felolvasta a receptet magyarul:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom! Én ajándékba készítettem 2 üveggel, 1 marad nekünk, az lesz a liba mellé és hétvégén a maradék, amit nem raktam üvegbe. annyira kíváncsi voltam rá. Nekem is eszembe jutott a videó, nagyon aranyos volt Mark. Meg tegnap gondoltam Rátok, mert a tévében skót sütiket, többek között short bread-ot készítettek, meg zabkrémet (Haferschleim), az angol nevét elfelejtettem. :-))

      Törlés