2013. június 7., péntek

Csupacsoki torta - paleo


Nem vagyok elkötelezett híve a paleolitikus étkezésnek, de vannak szimpatikus vonásai. Nem hiszem, hogy lelkesedne a család, ha nem kapnának itthon többé kenyeret. De díjazzák a zablisztes, zabpelyhes kekszeket. És nekem is hiányozna a gyúrás, az érzés, hogyan alakul a kezem között a tészta és a kenyérsütés is. Viszont hallatlan előnye a paleonak, hogy lehet enni sütit büntetlenül, mert vannak olyan elkészítési módok, olyan alapanyagok, amik nem a kilók szaporodását segítik elő. Szóval olvasgatom a paleo recepteket szorgalmasan, de még nem vetemedtem rá, hogy készítsek valami ilyesmit. És ekkor jött velem szembe Mai Móninál A Meggyes csokitorta. Majd lefolyt a képernyőről, annyira csokis volt és annyira, de annyira kínálta magát, hogy kénytelen voltam nekilátni. Még a hozzávalók beszerzése is egyszerű volt, nálunk a helyi szupermarketben is lehet kapni mindent hozzá. De persze kicsit azért variáltam rajta. (Ezeket zárójelben jegyzem) Amikor elkészült, az maga volt a gyönyör. Még Nagyfiú is megkóstolta, először a csokimázat, az nem ízlett neki, majd megkóstolta a csokimázat tésztával és akkor még egy második szelet is lecsúszott nála. Teljesen más ízvilág, mint amit eddig megszoktunk, de hogy nálunk ez nem utoljára készült, az biztos. lesz még többféle variáció belőle.



Hozzávalók:

 (26 cm-s tortaformához):

6 tojás
100 g nyírfacukor (barnacukor)
100 g kókuszzsír
50 g kakaópor
300 g finomra őrölt mandula (200g mandula + 100 g barackmag)
1 kk szódabikarbóna
500 g (fagyasztott) meggy - nem cukrozott (no, az nem volt, így 3 ek házi meggylekvár)

A csokimázhoz:
50 g nyírfacukor (barnacukor) + 3-4 ek víz
50 g kókuszzsír
30 g kakaópor

A tojások sárgáját a cukorral nagyon habosra keverjük, a fehérjéket kemény habbá verjük. Hozzáadjuk a felolvasztott kókuszzsírt, a mandulát, a kakaóport és a szódabikarbónát a tojássárgás keverékhez, egy kevés tojásfehérjével fellazítjuk a masszát és óvatosan beleforgatjuk a többi habot is. Sütőpapírral bélelt 26 centis kapcsos formába öntjük a masszát és cirka 25 percig sütjük. Amikor megsült, kivesszük a formából, rácson hagyjuk hűlni.
A meggyet hagyjuk kiolvadni, vegyünk ki belőle 12 szép szemet a díszítéshez, a többit turmixoljuk össze botmixerrel, de ne teljesen pépesre. Ha megylekvárral készítjük, ez a lépés kimarad!

A csokimázhoz, Móni utasításai alapján, egy hosszúkás edényt, mondjuk egy mérőedényt (500-800 ml-es) használok. Ebbe  kimérem a cukrot, ráöntök annyi forró vizet, amennyi éppen ellepi – ez az a bizonyos 3-4 evőkanál. De lehet, hogy 4-5. Keverem, hogy oldódjon a cukor (különben szemcsés marad a máz). Ha nem akar oldódni, 10-15 másodpercre mikróba teszem. Amikor már nem szemcsés a cukor, vagyis kész a szirup, és jó meleg is, belemérem a kókuszzsírt, és szintén olvadásig keverem. Utána jöhet a kakaópor, és ekkor a kétkaros habverőgépembe beleteszem az egyik kart, és ezzel az egy karral keverem ezt a masszát addig, amíg szemmel látható változás nem történik: besűrűsödik és fényes lesz. Ha nem akar összeállni, 2 ek hideg vizet teszek még bele, újra keverem, és garantáltan tuti lesz.

A pürésített meggyet/ meggylekvárt összekeverjük a mázzal, elosztjuk a torta tetején. Nekem lefolyt az oldalán, így meg kellett a kenegetésével bajlódnom. Ellenben, mivel folyt, a torta tetejét sűrűn megszurkáltam egy kötőtűvel, hagytam belefolyni a csokit, ami jól átjárta a tésztát. A lefolyt csokit felszedtem, újra a torta tetejére locsoltam. Ezt addig folytattam (2-3-szor), amíg elfogyott a máz.  Hűtőben hagyjuk dermedni 2-3 órán át, vagy egész éjszaka. Tálalás előtt 12 szeletre vágjuk, mindegyik szeleten elhelyezünk 1 szem meggyet.

A végeredmény laza lett, de nem olyan levegős, mint a piskóta. Viszont mennyei, eteti magát. Nekem a tésztája kívánt volna még egy 50 g cukrot. Mivel nem ismerem a nyírfacukrot, lehet jobban édesít, mint a barnacukor, ezért legközelebb ebből 150g-ot fogok használni! 




















JÓ ÉTVÁGYAT!

19 megjegyzés:

  1. Nagyon jól nézz ki a torta.
    Kérlek nézz be hozzám, van számodra valamim :)
    http://gasztromano.blogspot.se/2013/06/zabkasa-fo-az-egeszseg.html

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kínáltatja magát ez a torta valóban! De szívesen elfogadnék most ebből egy szeletkét lehet hogy cukorszintemet emelné de most azzal nem foglalkoznék csak nyelném a finomságot!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évám! Mivel nincs benne liszt, ennek a CH-ja kilőve, ha édesítővel készíted, akkor végképp nincs veszély, mert ezen kívül a tojás és a kókuszzsír nem nagyon nyom a latba. Szóval küldök Neked két szeletet! Jó? ;-))

      Törlés
  3. Barátkozom én is a paleos receptekkel, ha teljesen nem is állunk át, időnként egy-egy receptet érdemes kipróbálni. Nagyon jól hangzik és gyönyörű ez a csokitorta is, látszik a fotókon, hogy milyen finom, szaftos! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ez az első paleos sütim. De nem az utolsó, azt garantálom! Főleg, hogy tényleg büntetlenül lehet enni belőle, de nem fogsz, kettőnél többet betermelni. :-)) Nagyon laktató és tényleg szaftos csupacsoki! :))

      Törlés
  4. Hűha, engem meggyőztél! Holnapra úgyis meggyet ígértek nekem...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok a véleményedre! :-)) Jó, hogy ily könnyen meggyőzhető vagy! :-))

      Törlés
  5. Kénytelen leszek én is tanulmányozni a paleo recepteket, hiszen egyre több helyen olvasom.
    És tényleg némelyik nagyon szimpatikus, mint ez a csokis-meggyes tzorta is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Nekem nem minden jön be, most is olvastam egy kókuszosat, ami irtóra bonyolult. De ez nem az, és amíg süt a tészta, elkészül a máz. A végeredméyn pedig magáért beszél. :-))

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki attól függetlenül, hogy mostanában dizájn a paleo étel... mindig van valamilyen korszak, ami fellángol... minden esetre nagyon guszta így paleósan... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszti! Azaz igazság, hogy van olyan sütim, amiben nincs liszt, csak mandula vagy kókusz. Itt a változtatás a kókuszzsír, meg a barnacukor. No ettől paleo. Amúgy meg a képébe szerettem bele Mai Móninál, annyira gusztusosan csokis volt! :-))

      Törlés
    2. Bocsi, csak olvasom a hozzászólásokat, és szeretném jelezni, hogy a barnacukor nem paleo :)

      Törlés
    3. Köszi Ágica az infót! Szerintem elírtam, nyírfacukukor akart lennk. Ezután jobban figyelek rá!

      Törlés
  7. A tiéd is szinte lefolyik a képernyőről, annyira kínálja magát! Én pedig el is fogadnám...:)

    VálaszTörlés
  8. Bár én nem vagyok a paleo híve (tudom, hogy ez most nagy divat és nagyon felkapott), ettől függetlenül tényleg vannak olyan paleos receptek és finomságok, melyek tetszenek és jól néznek ki - ez a torta is közéjük tartozik.
    Azért én megmaradok a "mindent szabad enni, csak mértékkel, és picit tudatosan" elvemnél. De ki tudja? Lehet, hogy tudatom nélkül már nálam is előfordult olyan étel, ami valójában paleos... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem csak a kíváncsiság hajtott, de nagyon megérte! Az alaptészta megmarad másnak is, annyira jó és egyszerű. A csokikrém pedig verhetetlen. Eddig ilyen jót még nem ettem. :-))
      Amúgy én osztom a nézeted, csak sajnos a sütiből én nem ismerek mértéket! ;-)

      Törlés
  9. Nagyon jól néz ki! A Paleo étkezés csodálatos dolgokra képes az emberi szervezettel, sokat olvasok ebben a témakörben. De a megvalósítása, már nehezebb feladat. Nekem aki imádom a péktermékeket, nagyon nehéz az átállás, ezért még csak próbálkozom. Viszont a nagylányom lassan 4. hete így étkezik és bevallom irigylem az elszántságát. Sokkal jobb a közérzete, az állóképessége és a pattanásos arca, két hét alatt drámai változáson ment keresztül!!! Vannak blogosok akitől pontos információt olvashattam már ennek a táplálkozásnak az előnyeiről úgyhogy én már fejben megfertőződtem! :) Remélem egyre többen lesznek akik ezt az életformát részben vagy egészben magukévá teszik. :)

    VálaszTörlés