2012. április 30., hétfő

Tejfölös krumlpikrémleves - OVCS 2 Előétel

Egy kis gyors és könnyű leves, így a hétvégi grillezés és a május 1-i majálisozás előtt. Remélem elnyeri mindenki tetszését. A vacsoracsata előételeként sikert aratott.




Hozzávalók:
0,5 kg burgonya
1-2 ek tejföl
étkezési keményítő, ha szükséges
fehér bors
aprókocka/ zabkocka tészta levesbetétnek
A burgonyát megpucoljuk, feltesszük a sóval és annyi vízzel, ami teljesen ellepi főni. 
A vízben annyi burgonyát hagyunk, hogy a fazék alját két sorban ellepje, ez kicsit furán hangzik, de nem kivitelezhetetlen. Egy merülőmixerrel pürésítjük a burgonyát. Hozzáadjuk a tejfölt, ha nem elég sűrű, kis vízzel elkevert keményítővel sűríthetjük. Bár a burgonya annyira sok keményítőt tartalmaz, hogy még fövés közben is sűrűsödik. Felforraljuk, beletesszük a levesbetétnek szánt tésztát, készre főzzük.

4 megjegyzés:

  1. Egy finom leves bármikor jöhet, szeretjük nagyon. Bár a magyar szokás szerinti leves, főétel menü már nincs nálunk. Ha leves van, akkor maximum valami péksüti van hozzá, ha meg más étel van, leves nincs. Én szeretem ezeket a krémleveseket hidegen is:)

    VálaszTörlés
  2. nálunk hagyományos a főétkezés. Nem bánom,de néha nem főzök, pl, mint ma. Holnap grillezés!!!:-)

    VálaszTörlés
  3. Én nagyon szeretem, sőt mindenki. Gyakran főzök ilyet. Szerintem nagyon finom és hamar elkészül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is nagyon jó, ráadásul a krumpli finom főzővizét sem kell kiönteni.

      Törlés