2015. január 11., vasárnap

Nugátos- csokis- diós koszorú

Ennek a remek kuglófnak a receptjét egy hozzámvágott (szó szerint, főnökasszonyom csak úgy odaadta) konyhai robotgép használati útmutatójában találtam. No a gép már nincs nálam, mivel szert tettem egy csodára, de a receptes könyvet megtartottam. Kicsit finomítottam az elkészítésen és a mázat is én találtam ki, de szerencsére nem vált kárára. :-)


Hozzávalók:

100 g étcsokoládé
150 g dió/ törökmogyoró
250 g cukor
150 g puha margarin/ vaj
3-4 tojás mérettől függően
300 g liszt
2 csapott tk. sütőpor
1 csipet só

100 g étcsokoládé
50 g nugát
10 g fehércsokoládé

A csokoládét nagyobb darabokra vágjuk és a mogyoróval együtt késes aprítóban durvára daráljuk.
A vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk egyenként a tojásokat és simára dolgozzuk.
A sütőporral elkevert lisztet és a csokoládés mogyorót beledolgozzuk.
Vajjal liszttel kikent kuglófformába öntjük, a tetejét simára dolgozzuk.
Légkeveréssel 160 C fokon, alsó- felső sütésen 175 C fokon 60- 70 percig sütjük. Tűpróba!
 Kicsi pihentetés után rácson hagyjuk teljesen kihűlni.
Az étcsokoládét vízfürdőn felolvasztjuk a nugáttal, valamint így teszünk a fehér csokival is. Rákenjük a kuglófra a sötét csokit, majd keresztben a fehér csokival díszítjük, fogpiszkálóval körkörösen mintát húzunk bele.

















JÓ ÉTVÁGYAT!

9 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom! Elkészítem én is, köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen Mági, örülök, hogy tetszik! :-))

      Törlés
  2. Remekül néz ki! :-)) És miféle konyhai csodára tettél szert? ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzsa! A csodát pedig be fogom mutatni nektek, mert én teljesen szerelmes vagyok belé. :-))

      Törlés
  3. Várom a szerelmedet...:-)))))
    És a koszorú, nyami nyami...

    VálaszTörlés
  4. De csodás, úgy megkóstoltam volna... és meg sem kínáltál. :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, és arra a csodára most már én is roppant kíváncsi vagyok ám... :)

      Törlés
    2. Bocsánat Gabikám, legközelebb nem feledkezem el Rólad! :-))

      Törlés