2018. január 7., vasárnap

Visszatérés - Mákos és diós csavart fonat :-)

Kedves Mindannyian!

Nagyon régen, több mint két éve nem jelentkeztem a blogon. Valahogy az élet nem errefelé terelgetett. Rengeteg minden változott az életemben/ életünkben és így a blogírás nem fért bele.
Most viszont eljutottam oda, hogy megint valamit változtatnom kell, s így a karácsonyi készülődés megadta a lökést, az irányt, ami a blogom felé terelt ismételten.
Sok szép emlék jutott eszembe és ahogy körülnéztem a félkész leírások között, megérett az elhatározás, hogy ismét belevágjak a receptírásba. Meg hogy elmondjam a véleményem bizonyos dolgokról, meséljek az életünkről is. :-)

Elsőként egy régi receptet hoztam új köntösben. Mákos és diós kalács kicsit megbolondítva. szépnek nem szép, de nagyon finom! :-)



Hozzávalók:

1 kg liszt
400 ml tejszín
100 ml tej
40 g élesztő
100 g cukor
1cs vaníliáscukor/ 1 citrom reszelt héja
3 tojás + 1 fehérje
1 csapott tk só


Az élesztőt a langyos tejben 1 tk cukorral felfuttatjuk. A lisztet egy mély tálba szitáljuk, közepébe mélyedést készítünk, ebbe öntjük a megkelt élesztőt, villával annyi lisztet keverünk hozzá, hogy nokedli sűrűségű tésztát kapjuk, tehát egy gyors kovászt készítünk. Kicsi liszttel megszórjuk és 20 perc alatt megkelesztjük. Ezután hozzáadjuk a többi hozzávalót és alaposan összekeverjük. 10 percet pihentetjük, majd megdagasztjuk. Ezután letakarva 1 órát kelesztjük a tésztát, majd két részre osztjuk. Fél centi vastagra nyújtjuk és megtöltjük a töltelékkel. A dió alá jófajta baracklekvárt kenünk és erre szórjuk a cukorral elkevert diót. A mák alá a tésztát lekenjük tejjel és utána szórjuk meg a cukros mákkal. Feltekerjük, mint a kalácsot szokás. Tepsire tesszük. Ezután jön bele a csavar. A feltekert tésztát középen kettévágjuk, de az egyik végét egyben hagyjuk. A két szálat összefonjuk, a fonatot szépen eligazgatjuk. 200C fokon alsó-felső sütéssel, gázsütőben 4-es fokozaton aranybarnára sütjük. Amikor kezd színesedni, mérsékeljük 180C fokra (3-as) és 35- 40 perc alatt készre sütjük. Ha nagyon pirulna, a tetejét letakarjuk egy sütőpapírral. Rácson hagyjuk kihűlni.

Diós töltelék:

250 g dió
150 g cukor

Mákos töltelék:

250 g mák
150 g cukor
1/2 citrom hája











JÓ ÉTVÁGYAT!


7 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök hogy jelentkeztél és ilyen finomságot hoztál! Szeretem az ilyen csavart édességeket kelt tésztából már én is diós és fahéjas változatot készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva! :-) Jönnek a receptek lassan- lassan.

      Törlés
  2. Én is örömmel köszöntelek, végre életjeleket adtál :) Én is szeretem, ahogy Évuska íja, az ilyen csavart édességeket kelt tésztából.

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek a fonatok, nagyon jó, hogy közkinccsé tetted őket! :-)

    VálaszTörlés
  4. Szeretném megköszönni a Wiccan Duma nagy segítségét. A lányom mélyen a kábítószer-függőségbe került, kipróbáltam a rehabilitációt és mindent, hogy abbahagyja, de semmi sem működött, sokat sírtam az egész helyzet miatt, mert anyaként kudarcnak éreztem magam. De mindez megváltozott, miután találtam egy megjegyzést az interneten arról, hogy a Wiccan Duma embereken segít. Örülök, hogy a lányom megszabadult a kábítószer-függőségtől a Wiccan Duma segítségével, köszönöm Wiccan Duma az erőteljes varázslatokat. A nézők számára nem ismerem a helyzetét, de biztosíthatom Önöket, hogy segítséget kaphatnak a függőségük megállításához. , állítsa le a megszállottságot, állítsa le a depressziót, hagyja abba a visszaélést. Lépjen kapcsolatba a Wiccan Dumával a következőkért:
    1) Szerelmi varázslatok
    2) Elveszett szerelmi varázslatok
    3) Válási varázslatok
    4) Házassági varázslatok
    5) Szerelmi varázslatok.
    6) Elválasztó varázslatok
    7) Száműzd el a volt szeretőt
    8.) Szeretnél előléptetni.
    9) lottó nyerő varázslatok
    10) Ha meg akarja elégíteni szeretőjét
    11) Varázsmunka a bírósági per megnyerésére
    12) varázslat a megszállottság megtörésére
    Forduljon ehhez a nagyszerű emberhez, ha bármilyen problémája van a végleges megoldás érdekében. E-mail: whitemagictemple@gmail.com
    WhatsApp: +2348155926512

    VálaszTörlés