2013. július 29., hétfő

Bécsi túrós palacsinta

HAHÓÓÓÓÓÓÓ! ÚJRA ITT VAGYOK! :-))))

Kicsit húzós volt az elmúlt 3 hét, amióta nem dugtam be az orrom a virtuális konyhámba. Csak gyűlnek, gyűlnek a receptek és a fotók. Sok megírásra váró anyag. Valamikor mind megjelenik egyszer. Közben elkészíthetem egyik nagy kedvencünket: a bécsi túró palacsintát, kissé felturbózva. Régi Lajos Mari féle recept egy Nők Lapjából.



Hozzávalók:

Palacsinta:
250 ml tej
150 g liszt
1 csipet só 
2 db tojás
2 ek rum
2 ek olaj

Töltelék:
50 g puha mazsola
2 ek. rum
3 ek. vaj/ margarin
2 tojás
100 g cukor
1 citrom reszelt héja
250 g krémtúró


Öntet:
1 tojás
30 g cukor
1 cs vaníliás cukor
100 ml tej


A palacsintához simára keverjük a tejet a tojásokkal, sóval. Eldolgozzuk benne a lisztet és 15 percig pihentetjük. Ezután hozzáadjuk az olajat és a rumot (kihagyható). Nem túl vékony palacsintákat sütünk a tésztából.

Egy nem túl mély sütőtálat kikenünk vajjal/ margarinnal.


Amíg a tészta pihen, elkészítjük a tölteléket. A mazsolát megmossuk, meglocsoljuk a rummal. A vajat/ margarint a cukorral habosra keverjük. A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgákat a vajjal, citromhéjjal kikeverjük és a túróhoz adjuk. Belekeverjük a mazsolát (ami nem életszükséglet, én sem teszek bele, Nagyfiú csak nyersen eszi meg). 

Az öntethez botmixerrel összekeverjük a tojást a cukorral, vaníliás cukorral, majd  a tejjel.

Megtöltjük a palacsintákat, 
kettévágjuk és vágott felükkel felfelé, cserépszerűen a tálba rakosgatjuk
meglocsoljuk az öntettel, 200C fokra előmelegített sütőben addig sütjük, míg megdermed az öntet.
A maradék 2 tojásfehérjét, de lehet többet is, felverjük és annyi evőkanál cukorral, ahány fehérjét használtunk, kemény habot készítünk,
ezt a már majdnem kész palacsinta tetejére kenjük és rápirítjuk.

Sajnos az én tojáshabom nem verődött fel rendesen, de így is villámgyorsan elfogyott. :-))

Tipp!

Ha valaki nem szereti a tetején a tojáshabot, egy csipet sóval készítsen tojáshabot és azt a túróba keverje bele.  

JÓ ÉTVÁGYAT!

21 megjegyzés:

  1. Remélem sikerült a vizsgád?
    Gyönyörű ez a palacsinta , viszem is a receptet:))
    Örülök hogy itt vagy!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik a palacsinta. A vizsga majd kiderül legkésőbb szeptember végére. Megírtam, sokat tanultam, majd meglátjuk. :-))

      Törlés
  2. Szurkoltam neked, és örülök, hogy túl vagy a vizsgákon! :) Nagyon guszta a túrós palacsintád, nekem jöhet így, habbal a tetején! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka, még én hogy örülök, hogy a hátam mögött tudhatom. :-)) Habbal nagyon tuti finom. Ideális tojásfehérje hasznosítására.

      Törlés
  3. Elfogyott? :-( No sebaj! Örülök Neked nagyon, nagyon!!!!!!:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát elfogyott. :-)) De jó, hogy hiányoztam! Hamarosan írok. :-))

      Törlés
  4. Fenséges visszatérő finomság! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan ez, mint a hazajáró lélek, mindig itt kísért a szelleme és egyszer csak lecsap és el kell készíteni. :-))

      Törlés
  5. Remélem sikerült a vizsgád! Ez a palacsinta meg valami isteni lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon fincsi palacsinta. A vizsga meg a jövő zenéje, de nem adom fel a reményt! :-))

      Törlés
  6. Jó "látni" téged, remélem minden vizsgád sikeres lett és most pihenhetsz kicsit:) A palacsinta mesés, isteni finom lehet, még ezt a változatot nem ismertem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök Neked! Most tényleg pihenek, az idő is ezt adja ki, esik. A palacsintát meg feltétlen próbáld ki! Dupla adaggal Nektek is kiadós lenne!

      Törlés
  7. Én is a vizsga után érdeklődtem volna, de az első bejegyzés válaszánál már láttam is a választ. Drukkolok, hogy jó híreket kapjál szeptemberben és örülök, hogy újra vagy :)!!.
    A palacsintád csúcs!!! Ki fogom próbálni :)!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi María! :-)) Mennyivel jobb éjjelente recepteket gépelni, mint tanulni! A palacsinta meg fenséges! :-))

      Törlés
  8. Lajos Mari receptjeit nagyon szeretem, amit eddig elkészítettem, az mind nagyon finom volt. Ez is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Neked is elnyerte a tetszésed! Tényleg a hazai gasztronómia Júlia Childja. :))

      Törlés
  9. Drukkolok a vizsgád sikeressége végett! A palacsinta szuper:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Böbe, akkor már tuti sikerül! A palacsinta kipróbálós.:))

      Törlés
  10. Istenem, de jól néz ki! :)) Még szerencse, hogy most én is épp palacsintát fogok sütni - a tészta már be van keverve. De sima túrós, házi lekváros és kakaós változatban...

    VálaszTörlés