2020. március 23., hétfő

Nugátkrémes csokoládés tortaszelet.


A hétvégén volt a születésnapom, amit a karantén és gyenge állapotom ellenére is szerettem volna mindenféleképpen megünnepelni. Persze csak kis családi körben, a házban lakó családtagokkal. Azaz anyósom jött fel hozzánk szombaton kávéra. Vasárnap azért rittyentettem egy kis ünnepi ebédet. Bár ne tettem volna. Utána annyira fájt a műtét helye a hasamban/on!

No, de a torta megérte. Nagyon finom lett. Még anyósom is megdícsérte! ;-)

Aki személyesen ismer, az tudja, hogy az elmúlt majd egy évben nagyon nagy vátozáson mentem át.  A sport beépült a mindennapjaimba. Nagyon jó stresszoldás, amire nagy nagy szükségem volt/ van a mostani osztályom mellett. Nem eszem cukrot, lisztet, hagyományos pékárut, tésztát csak nagyon elvétve. Alkoholt egyáltalán nem iszom. Ennek folyománya képpen lefogytam több, mint 30 kilót. Eddig! De még nem vagyok a célomnál.

Viszont néha, amikor nagyon megkívánom, megengedek magamnak némi finomságot. Így voltam a vajkrémes tortával. Február vége óta rám- rám tört a tortaehetnék. De nem találtam a péknél soha olyat, amilyenre vágytam. Volt túró, tejszínes, gyümölcsös, de soha nem az az igazi vajkrémes. Már amikor arra jártam, mert megkívántam. Nem vettem semmit.
Arra az elhatározásra jutottam, hogy akkor nekem kell megsütnöm magamnak. Kutakodtam a neten és találtam a Youtube- on egy idős cukrászt, aki nagyon jó hagyományos recepteket készít és tesz fel. Németül. Belinkelem ide az oldalt, hát segít a fordító: Emilio Romani. 

Összeházasatottam két receptjét, kialakítottam a magam Nugátos csokitortáját és most megosztom veletek. 

Hozzávalók:

Piskóta:
  • 6 db tojás
  • 1 tk vaníliás cukor
  • 75 g cukor
  • 60 g liszt
  • 30 g kakaópor
  • 15 g keményítő 
  • 1 tk sütőpor (opcionális, az eredeti rceptben nincs, de nem árt bele) 




Francia vajkrém:
  • 3 db tojás
  • 125 g cukor
  • 300 g vaj
  • 100 g étcsokoládé
  • 1 csipet só
  • 150 g nugát 
      200 g tortabevonó a tetejére

Elkészítése:
  1. A piskótához a száraz anyagokat alaposan összekeverjük. 
  2. A tojásokat a cukorral legalább 10 percig nagyon fehérre és habosra keverjük, a legegyszerűbben robotgép segítségével.
  3. Óvatosan belekeverjük a száraz összetevőket. 
  4. Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsibe símítjuk a piskótát és 160C fokon, légkeveréssel/ 180C fokon alsó felső sütéssel/ 3-4 fokozaton, gázsütőnél 15 perc alatt készre sütjük. 
  5. Amikor elkészült lisztezett deszkára borítjuk, a sütőpapírt lehúzzuk róla és teljesen kihűtjük.
  1. A krémhez a csokoládét és a nugátot megolvasztjuk és szinte hidegre hűtjük, hogy a vajat ne olvassza meg, amikor hozzákeverjük. 
  2. A vajat a csipet sóval nagyon habosra kikeverjük. 
  3. A tojások sárgáját a cukorral, vaníliás cukorral gőz felett habosra keverjük, amíg a cukor el nem olvasd benne és a 82- 85C fokot el nem éri a szalmonella elkerülése végett. Nekem csak olyan 75C fok sikerült. ;-) Ezrobotgéppel a legegyszerűbb. A gőzről levéve tovább keverjük kihülésig. 
  4. A vajat kicsit fellazítjuk, hozzákeverjük a hideg, de még folyékony csokit és nugátot, majd kisebb adagokban a tojásos krémet. Így egy laza francia nugátos krémet kapunk.
A torta összaállítása:
  1. A piskótalapot keresztben három egyenlő részre osztjuk. Cukorsziruppal (víz, cukor 1:1 arányában felfőzni, kihűteni) meglocsolhatjuk.
  2. Az első lapot tálcára fektetjük, a krém negyedével megkenjük. 
  3. Erre kerül a második lap. Ez is bevonjuk egynegyed krémmel. 
  4. A harmadik, legszebb lapot ráfektetjük a tortánkra, de ezt már csak vékonyan kenjük meg krémmel. 
  5. A torta oldalát is bevonjuk vékony krémréteggel és 3 órárra hütőbe tesszük.
  6. Felolvasztjuk a tortabevonót egy evőkanál olajjal és a hideg tortát, amikor a csokoládé már kihűlt, vékonyan bevonjuk. 
  7. A megszilárdult csokoládén kb 3 cm széles szeleteket jelölünk és ezek közepére a maradék krémmel rozettákat nyomunk egy csillagcsőrös zsákból.


8 megjegyzés:

  1. Isten éltessen nagyon sokáig erőben egészségben! Ez a torta csodás kinézetre és ízre is, most egy szeletet szívesen elfogadnék:) Napok óta valami krémeset ennék mégis diós kiflit készítettem:-))

    VálaszTörlés
  2. Isten éltessen sokáig, jó egészségben! Finom tortával lepted meg magad és családodat :-)
    Nagyon vigyázzatok magatokra továbbra is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Igyekszünk egészségesek maradni. Ti is vigyázzatok Magatokra!

      Törlés
  3. Sok boldogságot! Micsoda szépséges torta!
    Gratulálok a kitartáshoz és önuralomhoz, amivel ezt a fantasztikus fogyást elérted. Kívánom, hogy sok örömed teljes az új életmódban és az elért eredményekben. Igazi példakép lehetnél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Példakép, nem tudom. De igyekszem. Még messze a célom, dolgozom rajta. De most éppen nagyon nehezen megy. Örülök, hogy tetszik a torta. :-)

      Törlés
  4. Megosztom ezt a bizonyságot azokkal a partnerekkel, akik azért küzdenek kapcsolataikkal, mert létezik egy tartós megoldás. A férjem 3 évre elhagyott engem és a 2 gyerekünket egy másik nőért. Megpróbáltam erős lenni csak a gyerekeimért, de nem tudtam úrrá lenni a fájdalmamon, ami a szívemet gyötörte. Megsérültem és összezavarodtam. Segítségre volt szükségem, ezért kutattam egy kicsit az interneten, és rábukkantam egy webhelyre, ahol láttam, hogy Dr. Ellen, egy varázsló segíthet visszaszerezni szerelmeseit. Felvettem vele a kapcsolatot, és egy különleges imát és varázslatokat mondott értem. Meglepetésemre a férjem 2 nap után hazatért. Így hát összejöttünk, és annyi szeretet, öröm és béke volt a családban. Felveheti a kapcsolatot Dr. Ellennel is, aki egy hatékony megoldási asszisztens
    1) Nyerd vissza a volt barátodat
    2) Hozd össze a férjet és a feleséget
    3) hagyja abba a rémálmok ismétlését
    4) Gyógynövényes gyógymód HIV és rák ellen
    5) Erőteljes varázsgyűrű
    6) szerencsebűbáj
    7) A rögeszmék megtörése
    8) Szülési és terhességi problémák. Vegye fel vele a kapcsolatot az EMAIL címen: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    VálaszTörlés