2012. július 11., szerda

Kölessel töltött cukkini

Mióta Krinsztől megsütöttem a rakott kelt kölessel, nagy rajongója vagyok, eme nemes gabonafélének. Ezért átalakítottam a kedvenc cukkinireceptemet.


Hozzávalók:

1 nagy, kifejlett cukkini
2dl! köles
1 db hagyma
2 gerezd fokhagyma
pirospaprika
őrölt koriander
őrölt kömény
bors


200 ml tejföl
100 g reszelt sajt

A cukkinit félbevágjuk, belét kanállal kikaparjuk és felaprózzuk. Ha kemény a magja, kiválogatjuk. Én kicsit csaltam, mert a növény végét vágtam le, túl hosszú volt a tepsihez (a nagy tepsiben éppen legókockák csücsülnek:)) és azt kockáztam fel. A cukkinit alaposan besózzuk, hogy könnyebben megpuhuljon.
A hagymát megpirítjuk 2 ek olajon. Rádobjuk a kölest és kicsit pirítjuk rajta, mint a tarhonyát. Hozzáadjuk a fokhagymát, fűszereket. Felöntjük 500 ml vízzel és beledobjuk a cukkini felkockázott belsejét is. Teljesen puhára, szinte krémesre pároljuk. Kicsit kihűtjük, hozzákeverjük a tejfölt.
A cukkiniről felitatjuk a vizet, tepsibe fektetjük, beletöltjük a kölest.


Lefedjük alufóliával és 200C fokon 1-1,5 óra alatt készre pároljuk. Levesszük az alufóliát és megszórjuk a sajttal, amit szépen rápirítunk. Kicsit pihentetjük a kész cukkininket, hogy szépen tudjuk szeletelni





JÓ ÉTVÁGYAT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése