2013. április 30., kedd

Pitypangos pite

Nem, kérem szépen, nem írtam el. Tényleg pitypang ízesíti ezt a nagyon finom pitét. Történt ugyanis, hogy vasárnap fent jártunk a hegyen a kerti háznál és megláttam egy rakás pitypangot. Gyenge kis levelekkel, még ki sem voltak nyílva. Gondoltam szedek egy csokorral, jó lesz salátának vagy salátába. De rájöttem, mire végeztem a szedéssel (mekkora munka volt ez a gyűjtögető életmód!), hogy nincs otthon semmi salátának való. Megkóstolva igencsak keserű volt, a kutyatej miatt. Ekkor jutott eszembe, hogy készítek pitét.



Szépen beáztattam a leveleket éjszakára, másnap leszedtem a száráról, azzal együtt nagyon keserű lett volna. Ez könnyen megy, akárcsak a sóska esetén. Apróra vágom. Elkészítettem a tésztát.

Hozzávalók:

Tészta:
250 g liszt
125 g vaj
   2 ek túró
1/2 kk só
1 db tojássárgája

Töltelék:
egy nagy csomag pitypanglevél
pár szelet sonka
1 db paradicsom
200 ml tejföl
1 db tojás + a tojásfehérje

bors
fokhagyma vagy szerecsendió

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrom, fóliába csomagolva a hűtőszekrényben 30 percet pihentetem.

Ezután pitéstál nagyságúra kinyújtjom és óvatosan beleteszem a nyújtófa segítségével. A tésztára kevés grízt szórok, hogy feligya a felesleges vizet
 
Megszórom a pitypanglevéllel
Rárakom a sonkát és a paradicsomot, fokhagymát
A tejfölt elkeverem a tojással, sóval, szerecsendióval, borssal
200C fokra előmelegített sütőben alsó-felső! sütéssel készre sütöm



 JÓ ÉTVÁGYAT!

8 megjegyzés:

  1. Ilyet sem ettem még...Én nem tudok szedni, mert a kutyák megszentelik, az út szélén meg poros... És mire hasonlít megsülve az íze?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kissé inkább a semleges felé hajlik. Nem tudom, milyen a spenót, így pitében, de szerintem egyáltalán nem dominál, viszont mégis ad valami jelleget neki. És nagyon jól lehet fűszerezni, sőt ezt meg is kívánja! szerintem, ha valahol hozzá tudsz jutni, feltétlen próbáld ki, mert egyfajta zamatot ad a pitének, különösen melegen. Viszont az alsó- felső sütés kell a tésztának, különben az alja nyers marad. :-))

      Törlés
  2. Nagyon guszta ez a pite:) rajongok mindenféle pitéért.
    Gionetta, örülök,hogy rád találtam.Nagyon sok finomságot hozol és tetszik a blogod:)
    Várlak szeretettel én is a konyhámban!
    Üdv: Judit /http://juditkakonyhaja.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit!
      Nagy örömömre szolgál, hogy bekopogtattál hozzám! Örülök, hogy tetszik a blog. Válogass kedvedre! A pite nekem is nagy kedvencem, főleg ezzel a tésztával, akár édesen, akár sósan.
      Benézek én is Hozzád.

      Valamint várlak szeretettel a játékomra: SAD 15. Június 1-ig még sok habos finomságot készíthetsz! :-))

      Törlés
  3. Én sem ettem még pitypanglevelet, kíváncsi is vagyok az ízére! :) Mindenesetre a fotók alapján nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi volt. Legalább is a nagykorú részleg nagyon jóízűen falatozott belőle. :-))

      Törlés
  4. Na erről még tényleg nem hallottam!! Milyen érdekes, mit ki nem találnak... és tényleg finom? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom! Semleges íze van a pitypanglevélnek, akárcsak a spenótnak. Hogy valaki más készített e ilyet már, nem tudom. Lehet én találtam ki, de előtte még én sem hallottam ilyenről. De amiből salátát lehet készíteni, pitét is nagy valószínűséggel. Próbáld ki, ha érdekel. :-))

      Törlés