2013. április 10., szerda

Flying Lady Program - ahogy én csinálom

A napokban megláttam Anikónál ezt a bejegyzést és beugrott, hogy micsoda jó ötlet! Van már egy posztom a (majdnem) vegyszermentes takarításról, tehát megvan a HOGYAN. Miért ne legyen hozzá egy MIKOR is?!

Nagyon kicsi lakásban lakunk (tetőtér, összesen 60 m2), három ember (ebből egy kiskorú), hamarosan egy macska. Egyfajta alaprendet kell tartanunk, különben nagyon feltűnő a kicsi kupi is és óriásinak fog hatni. Ezért van egy napi szintű pakolás:

REGGEL:

- míg fő a kávé, kipakolom a mosogatógépet, általában kétnaponta

- reggeli cihelődés után szellőztetés, közben a nappali helyrepofozása, mosdó és csaptelepének gyors körbemosása

- ágyak rendberakása

- reggeli után a konyha kiigazítása

ESTE:

- mosogatógép beindítása

- konyha renbetétele

HETENTE:

HÉTFŐ

- mosás, mivel hetente csak egyszer mosok, egész nap + teregetés, nagyon ügyesen, hogy 6 gép ruhából csak fél kosárnyi vasalnivaló legyen :-))

KEDD

- szabadprogram, azaz vasalás, ha meg méltóztatott száradni a ruha, ha nem porszívózás

- vásárlás

SZERDA

- ez a nap a vasalásé, ha nem dolgozom, ha igen, bukott a terv

CSÜTÖRTÖK

- kenyérsütés

- nagybevásárlás

PÉNTEK

- takarítás: portörlés, porszívózás, felmosás

- fűrdő alapos kisikálása

SZOMBAT

- főzés 2-3 napra, sütés, ha nem dolgozom, ha igen, csak 1 napra

- ügyes- bajok dolgok intézése a városban, ha nem dolgozom, ha igen, akkor is, csak kevesebbet

VASÁRNAP

- főzés, legalább 2 napra, mert hétfőn mosok

Olvastam, hogy van aki ablakot pucol hetente, van aki a kilincseket mossa le. Hát én meg csak irigykedem, mert eszembe nem jutott kilincset fertőtleníteni, szerintem ezután sem fog. Ablakot csak évente 2-3-szor mosok max. Még a viráglocsolásra kellene egy fix időpontot kitalálni és akkor meg is lennék magammal teljesen elégedve. Ugyanis köztudottan utálok takarítani, de mivel kell, hát megteszem. De inkább tartom a rendet, mint csinálom. :-))

8 megjegyzés:

  1. Hát aki hetente mos ablakot, az biztos nagyon unatkozhat:) Klassz program, de én máshogy csinálom, mindenkinek megvan a dolga, a napi, a heti és így nem rám marad minden, kivéve a főzés-sütés:) Ablakot sem egyedül mosok, igaz én is csak évente 2-3-szor. De szerintem is fontos, hogy legyen valamiféle rendszer, úgy könnyebb.

    VálaszTörlés
  2. Az én segítségem, még kicsi, de a szobáját rendbetenni neki kell esténként. És terít, meg edényeket elrak. Lesz ez még több is idővel! ;-) Sajnos Életem Párja nem nagyon tud besegíteni, amikor este 7 után ér haza, de hétvégén be van ő is fogva. A főzésben a kulimunka: zöldségpucolás, hozd ide- vidd oda stb. hétvégente az ő reszortja. De nem panaszkodom, mert nem viszem túlzásba a házimunkát. :-)) Jah, és a könyveket Anyukám évente egyszer, amikor itt van, leporszívózza. Ennyivel járul hozzá a nagytakarításomhoz, mert azt aztán végképp utálom!!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Én sem mosok túl sokszor ablakot....Ezt és a vasalást utálom a legjobban. Én kétnaponta porszívózok és mosok fel, a fürdő és a Wc. napi szinten van takarítva. Folyamatos rendrakás az életem, úgy látszik az én családomban csak én szeretem a rendet... :o) Jó ezeket olvasni, hogy nem egyedül csak nekem van ennyi dolgom. De kérdezem én, a pasik mit csinálnak???? :o)

    VálaszTörlés
  4. a pasik nem aggódják túl :D Amúgy meg legtöbb nagyon ügyesen tudna gondoskodni magáról amikor szükség van erre, csak a nők nagy része ezt nem bírja kivárni. Az én emberem például bepakolta a mosógépet amikor egyedül lakott, valami terítés szerűséget is végzett, a ruhák vasalatlansága meg nem zavarta, edényeket elmosogatta maga után. Most mosás az én reszortom de továbbra is előszeretettel a vasalatlan cuccokat húzza ki a csomóból, így csak akkor vasalok ha tényleg muszáj. Mosogatást igyekszem elvégezni rögtön a kajálás után, takarítani együtt takarítunk, nagy hórukkal, hetente egyszer. Ablakok mosása meg minél ritkábban :D Szerencsére itthonról dolgozunk, nincs nyakkendős munkahely, úgyhogy a lazaság bőven belefér.

    VálaszTörlés
  5. A pasikat szerintem sem izgatja túlzottan a dolog. :) Nálunk is van egy kialakult menetrend, heti szinten, bár néha a túlórák miatt ez borul, amit nagyon nem szeretek, mert akkor már alig tudom utolérni magam. A vasárnapi sütés-főzés okán hét elejére marad inkább a vasalás, mivel ekkor még nem kell főzni. A vasalás a leginkább nemszeretem házimunka, feltalálhatnák már a vasalógépet, szerintem sokan áldoznánk rá. :) Péntektől pedig takarítás, ami nálunk is közös hórukkal működik, bár mivel Csenge még elég kicsi, folyamatosan leköt egy embert a családból, aki általában a férjem (persze eleve nagy a szerelem kettejük között). Szóval közös takarítás, a mosás is hetente egyszer és hétvégén, teregetés, vasárnap már sütés-főzés, és már el is ment a hétvége és kezdődik elölről az egész. Még szerencse, hogy szeretünk a konyhában ügyködni, engem legalábbis kikapcsol a "gasztronómia", és ez nagyon kell és nagyon jól is van így! :)

    VálaszTörlés
  6. Ablakot hetente?, kilincs lemosás?? ez már az ohhhh kategória. Szerintem felesleges, de ő tudja, nyilván nagyon ráér. :) Nálam is van egy kialakult rendszer, de ha felborul sem esem kétségbe. :))) Szinte kifáradtam, ahogy végigolvastam a megjegyzéseket. :D Azt hittem, csak én robotolok itthon hétvégéken egész nap. :) De mikor pihenünk?? :)

    VálaszTörlés
  7. Az ablakkal (aminél havi rendszerességet akartam írni, de eltévesztettem, bocs!) és a kilinccsel azt akartam érzékeltetni, hogy irigyelem azokat, akiknek ennyire fontos a tisztaság. Nekem is, de egyszerűen beteg leszek, ha a takarításra gondolok. Lelkibeteg! :-))

    A pasikat tényleg nem érdekli a dolog, felveszi a pecsétes inget is, mert hogy az enyém inges munkahelyen robotol, hát biza vasalom. Hiába írják rá, hogy nem kell, gyűrődik és úgy ronda.

    Hiába is szeretne segíteni szegény Párom, reggel 6-kor megy és este 7 után jön. Télen nem sok kedve/ ereje marad, nyáron kicsit jobb. De azért tegnap is átnézte a könyveket, amiket leválogattam a polcokról. Miután hazaérkezett, a gyerek rátapad a tapadókorongjaival és onnantól az a dolga, hogy meghallgassa az élményeit és mesét olvasson, míg méltóztatik levetkőzni pizsamára és fogat mosni. Mert ezt az apukája rontotta el, hogy addig is olvas neki, ő meg bizony szereti és most már le is várja. De ez is jó, addig elrendezem a konyhát és este lehet kettesben tévézni vagy beszélgetni. Szóval ez is a segítség kategória. :-))

    Pihenni pedig a sütás-főzés közben szoktunk, elvégre szeretjük, ez is egy hobbi stb. Mit panaszkodunk? Nem ?:-DD

    VálaszTörlés
  8. Sajnos nálam nincs rendszer a takarításban. De nagy gondom, hogy rendmániás vagyok, úgyhogy állandóan ezzel foglalkozom. Bár a kisfiam születése óta kicsit leadtam a nagy rendmániámból... nincs energiám és időm mindenre. Ablakot én imádok takarítani, de a heti az számomra is túlzás! Én havonta szoktam ablakot pucolni, vagy mostanában inkább már 2 havonta - vagyis akkor, amikor nagyon poros és beveri az eső.

    A csomagot megkaptam, írtam is ezt ahhoz a megjegyzésedhez a blogomon, ahol megemlítetted, hogy feladtad. Szeretnék erről majd írni egy külön bejegyzést a blogomon - nem tudom, hogy mikor, de mindenképpen meg szeretném említeni, hogy ezt kaptam tőled, mert nagyon örülök a "nyereményemnek", köszönöm szépen. Mindig eszembe fogsz jutni, amikor használom! Nagyon klassz! :)
    Szép hétvégét, jó grillezést! :)

    VálaszTörlés