2012. június 12., kedd

Karfiolmuffin Illéskrisznek

Szeretettel ajánlom Illéskrisznek közös kedvencünket, a karfiolt! :-)) Velem is szembejött a karfiol a boltban, igaz nem volt olyan szép és fehér, de borzasztó olcsó. Vettem két fejet. Volt belőle leves, evett Nagyfiú vagy két nagy rózsát nyersen és lesz még sörtésztában rántva. De legelőször is ezt a muffint készítettem el, ami nem is muffin, csak ebben a formában sütöttem és nagyon jó kis vegetáriánus fogás vagy éppen köret, kinek mi tetszik. Az eredeti recept a karácsonyi Blikk receptmagazinban volt olvasható. De persze, hogy átalakítottam.


Hozzávalók:

12 karfiolrósza, ami belepasszol a muffinformába
babérlevél
citromlé 
100 g vaj
100 g liszt
400 ml tej
1 db tojás

bors (nálam fehérbors)
szerecsendió
200 ml tejföl
50 g reszelt sajt

A karfiolrózsákat 5 percig pároljuk babérlevéllel és citrommal (szép fehér marad a karfiol) ízesített sós vízben,  majd hideg vízbe szedve lehűtjük.
A vajat felolvasztjuk, beleszórjuk a lisztet, kicsit együtt pirítjuk, majd lassan felöntjük a tejjel és sűrűre főzzük. sózzuk, borsozzuk, belereszeljük a szerecsendiót és kihűtjük. Ha hideg a mártás, elkeverjük benne a tojást.
A muffinformát kivajazzuk, lisztezzük. 1/3 részig megtöltjük a mártással, beleállítgatjuk a karfiolokat, ha maradna még mártás, belekanalazzuk a formákba.
A tejfölt elkeverjük a reszelt sajttal, a karfiolok tetejére merjük.



















A sütőt előmelegítjük 200C fokra és a karfiolt 25-30 perc alatt szép pirosra sütjük. Kicsit pihentetjük és megpróbáljuk a formából kiszedni. Melegen nagyon finom étel, de hidegen is remek a besamell mártás miatt. Hidegtálak jó kísérője lehet.







JÓ ÉTVÁGYAT!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a karfiolt, köszönöm a receptet, ezt ki fogom próbálni...

    Hirdettem egy játékot, kérlek nézz be hozzám, örülnék, ha csatlakoznál :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Verus! Megyek, megnézem a játékot és nevezek! :-)

      Törlés
  2. Én is nagyon szeretem a karfiolt, rántva, levesnek, rakottan, ésakárhogy :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök! Feltétlen próbáld ki ezt is. Nem baj, hogy nagyon kalóriadús, lehet belőle egyet, sőt felet is enni, salátával. Nagyon finom!

      Törlés
  3. Nagyon jó! Marha guszta! Köszönöm, máris vittem! :o)

    VálaszTörlés
  4. Szueper, olyan, mint egy mini csőben sült karfiol, ami nálam viszi a pálmát, bár a rántott karfiolért is nagyon oda vagyok. Király ötlet, el fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Neked! Ajánlom jó szívvel, nálunk nagyon kapós volt. :-))

      Törlés
  5. A legnagyobb fotó annyira guszta, hogy rögtön beleharapnék!! (a többi fotó is szuper, de az a nagy kép... hmmmm...:))
    Szóval tegnap neked is muffinos napod volt... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát most mond! És ha holnap kapok áfonyát, folytatom ezt a muffin sorozatot, csak most édesben. Bekapcsolódhatsz Te is! ;-D

      Törlés
  6. Annyira guszta,hogy már el is döntöttem a hétvégi ebédünk ez lesz!:)

    VálaszTörlés