2012. június 7., csütörtök

Cukkinis tészta sonkával - VKF! 49.

Mindig csak nézegettem, mi is lehet az a VKF! Aztán persze megfejtettem a titkot és most már én is beneveztem. Mandulasarok hirdette meg a 49. fordulót  "Fehér és..." címmel. Bárminemű fehér árnyalatú étellel lehet nevezni, amihez társul egy más szín.

Nekem ez az étel jutott eszembe:


A tojáshéj színű tészta mellett a krémszínű sajt és a  cukkini olyan pasztell árnyalatok, amihez a sonka decens rózsaszínessége jól passzol kiegészítőszínként. Nem hivalkodó, csendesen megbúvik, s ha házi lenne, jobban szembeötlene, de most csak bolti volt itthon.Szóval ha fehér, akkor nemesen egyszerű és ártatlan, akárcsak ez a tészta, hozzá egy pohár könnyű fehérbor. Tökéletes nyáresti vacsora.

Hozzávalók:

500 g szélesmetélt vagy valamiféle hosszúkás tészta
500 g cukkini
150 g sonka
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só (vegeta)
bors
200 ml tejszín
reszelt sajt 

Felteszünk 2 l vizet 1 ek sóval főni a tésztának. Ha forr a víz beledobjuk a tésztát és kissé roppanósra, azaz al dente, főzzük. Míg a víz forr, a tészta fő, elkészítjük a mártást.
Ha fiatal a cukkinink csak kockázzuk, az öregebbet, meghámozzuk, kimagozzuk és utána kockákra vágjuk, akárcsak én most. 
A hagymát kevés zsiradékon (ehhez mindig vajat használok) megfuttatjuk, hozzáadjuk a sonkát, préselt fokhagymát és kissé összepirítjuk, óvatosan, nem sokáig, nehogy a fokhagyma megégjen, mert keserű lesz. Rádobjuk a cukkinit, sózzuk, borsozzuk, aki nem szégyenli, só helyett tehet vegetát az ételbe. Néha nem árt a tartósítószer, a házi a vegeta meg főleg jó! Ha kell, közben felöntjük vízzel és roppanósra pároljuk a cukkinit.Hozzáadjuk a tejszínt, összeforraljuk. Aki a sűrűbb szaftot szereti, kis keményítővel besűrítheti.
A tésztát tányérra rendezzük, közepébe merjük a mártást és sajttal megszórjuk

JÓ ÉTVÁGYAT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése