2012. június 20., szerda

Fohagymás gyömbéres csirkenyárs

Az afrikai húsgombócok ihlették eme kis nyársakat. Nagyon egyszerű, de nagyszerű étel, nem igényel sok előkészítést, gyorsan készen van. Egy baj volt vele nálunk, kevés volt. Nem maradt meg semmi belőle és tudtunk volna még enni belőle. :-)


Hozzávalók:

400 g csirkemell
3 cm friss gyömbér
2 gerezd fokhagyma
2 ek
sóolivaolaj
bors
szójaszósz
1 ek citromlé

Köret:

1 pohár rizs
1 doboz ananászbefőtt

A csirkemellet felkockázzuk. A gyömbért lereszeljük, fokhagymát kipréseljük, összekeverjük 3 ek szójaszósszal, a citrommal, borssal, olajjal és beleforgatjuk a húst. 1 órára hűtőbe tesszük érni, de a legjobb ha 1 éjszakát hagyjuk állni. A kockákat másnap megsózzuk és felhúzzuk a nyársakra. Grillen, serpenyőben vagy sütőben megsütjük.

A körethez a rizst dupla mennyiségű vízzel puhára főzzük és belekeverjük a felaprózott ananászbefőttet.

Remek grillétel és könnyű nyáresti vacsora, főleg, hogy nincs vele sok gond.

JÓ ÉTVÁGYAT!


6 megjegyzés:

  1. Egyébként is éhesen jöttem hozzád, de amint megláttam a tányérodon szereplő "dolgokat", még éhesebb lettem! :P ...és még az a rizskupac is annyira tökéletes! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, hát mér nem ültél le? ;-)) Volt bőven belőle!!! Örülök, hogy tetszik!

      Törlés
  2. Az Afrikai húsgombócok engem is lenyűgöztek, hát még ezek a nyársak. Viszont az ananászos rizs nagyon izgalmasan hangzik, ki is fogom próbálni! Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. DE jó, majd mutasd meg a rizst. Én merőkanállal formáztam. És tényleg nagyon finom. Lehet beletenni kicsi curryt is, de azt én nem szeretem. :-))

      Törlés
  3. De jó ötlet ez a csirkenyárs! Fogok is csinálni nemsoká :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És milyen finom, meg egyszerű. Meg kalóriaszegény egy salival. Csak bártan! :-))

      Törlés