2012. november 5., hétfő

Rakott krumpli - milyen tálban sült?

A férfi továbbra is főz. Egyre önállóbban. Lassan azt hiszem lekezdhetem félteni a konyhámat Tőle. A hétvégén Nagyfiú gyümölcslevest kívánt. Mi passzol ehhez? Hát persze, a rakott krumpli. Vannak ilyen standard menük nálunk: krumplileves+palacsinta, rizses hús+gyümölcsleves, gulyásleves+kelt kalács. Nah, erre csapott le Életem Párja és elkészítette teljesen önállóan, értő szemeim felügyelete alatt élete első és roppant finom rakott krumpliját. Még az édesanyja is megdicsérte, pedig ez nem az erőssége. ;.-))


Hozzávalók:

10 szem öklömnyi burgonya
6 db tojás
1 szál (házi)kolbász
400 ml tejföl
100 g reszelt sajt

A burgonyát héjában annyi vízben, amennyi ellepi, félig megfőzzük, kicsit hűlni hagyjuk és meghámozzuk. Ha lehet készítsük el előző este, könnyebb lesz felkarikázni. A tojást is keményre főzzük forrástól számítva kb. 10 percig. Tisztítás után felkarikázzuk. A kolbásszal is ugyanígy járunk el.

Egy tűzálló tálat kivajazunk, lerakunk egy sor burgonyát, kicsit megsózzuk, erre kolbászkarikákat teszünk, hogy szépen átjárja a paprikás zsír a burgonyát, majd tojás karikákkal körberakjuk, kis tejföllel megpöttyözzük. Erre ismét burgonya, kolbász, tojás, a tetejére burgonya kerüljön. Beterítjük tejföllel és megszórjuk a sajttal. 200C fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt szép pirosra sütjük.



S most egy kis játékra hívlak Titeket, tét nélkül.

Rájöttök e vajon mi célt szolgált ez az üvegtál "lánykorában"?

Még néhány kép segítségnek, lejjebb. 


12 megjegyzés:

  1. Jó a tál, de fogalmam sincs mi volt előző életében...Talán valaminek a teteje? A Rakott krumpli tényleg csodás!

    VálaszTörlés
  2. Mosógép (üveg) ajtó?

    VálaszTörlés
  3. Izgalmas, de fogalmam sincs milyen tál volt ez.:-) Pereme van, lehet volt teteje, műanyagból, vagy keverő tál...vagy kétújjas kiforditott bundakesztyű...vagy szobafestő pemzli....vagy papucs orán pamutbojt...(bocs...:-))))

    VálaszTörlés
  4. Rakott krumpli guszta lett nagyon! Halvány gőzöm sincs,hogy mi lehetett előző életeben ,ez az üvegtál:))

    VálaszTörlés
  5. Némelyik mosógépnek tényleg ilyesmi üveg van az ajtóba építve,de passzolom a kérdést szabad a gazda.A rakott krumplit viszont én is pont így készítem.Nagyon fincsi kaja jól nézki.Nagyon ügyes a férjecskéd!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki a rakott krumplitok, igazán ügyes a férjed, dehát van kitől ellesni a konyhai fogásokat! :) A tálra ötletem sincs, kíváncsian várom, hogy mi a megoldás! :)

    VálaszTörlés
  7. Héééé, kifúrja az oldalam a kíváncsiság..:-))))))

    VálaszTörlés
  8. Hát akkor lebbentsük fel a fátylat a titokról! Névtelen tippelt elsőként helyesen: igen, MOSÓGÉPAJTÓ, ez egy elöltöltős mosógép ajtajának valamikori üvege. Miután a mosógép megadta magát, Életem Párja kiszerelte, mivel hallott már erről, hogy lehetne hasznosítani az üvegét. És amikor a kezemben fogtam, tudtam, hogy ez a rakott ételeknek megfelelő forma és nagyság. Sőt még egy passzoló üvegtetőt is találtam hozzá anyósomnál. Azóta elláttam a családot ilyen tálakkal, mindenhol nagy kedvenc. Szóval, ha valaki találkozik egy kiszuperált mosógéppel, csendesen kérje le az ajtót, ne árulja el, mire kell, otthon szerelje ki az üveget (csak pár csavar tartja), mossa el a tálat, mivel a ruhák a tál külső oldalán forogtak éveken át, a mostani belső oldal max. poros lehet;-), s élvezze az új szerzeményét! :-))

    Kedves Névtelen!
    Tőled kérek egy nevet és címet emilben, hogy egy apró figyelmességgel had lepjelek mégiscsak meg!

    Mindenkinek köszönöm a játékot! Remélem tudok még ilyennel szolgálni a későbbiekben! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éljen!!!! Kedves Névtelen biztos férfiember.:-))) Amúgy nagyon praktikus, és bár remélem az én mosógépem, még hosszú, hosszú évekig fog működni, és eléggé girbe gurba üveg már....

      Törlés
    2. Nem vagyok férfi :) sőt míg ilyen mosógéphez sem volt szerencsém, valamiért mindig a felültöltős mosógépek vonzottak :)) Amikor megpillantottam a képet (fogalmam sincs, hogy miért és honnan) ez a válasz ugrott be!

      Törlés
  9. Akkor még egyszer gratulálok a kedves "Nyertesnek", aki tanúsíthatom, nem férfi, de igen találékony hölgyemény. :-))

    VálaszTörlés