2012. november 23., péntek

Pirog burgonyás töltelékkel

Szeretetből kaptam született orosz ismerősünktől egyszer pirogot. Pontosan olyat, amilyet most készítettem. Nagyfiúnak nagyon ízlett. Azóta nem is készítettem másként, pedig lehetne annyiféle tölteléket tenni bele. De mit csináljak, ez a kedvencünk! :-)


Hozzávalók:

500 ml kefír vagy író
1 ek cukor
1 ek só
20 g élesztő
kb. 500 g liszt

500 g burgonya
1 fej hagyma
vaj
tejszín
szerecsendió

A kefírt, cukrot, sót és élesztőt elkeverjük és annyi lisztet adunk hozzá, hogy lágyabb, nem folyós tésztát kapunk. Lefedve duplájára kelesztjük, ez kb. 2-3 óra hossza, hőmérséklettől függ.
Közben 500 g burgonyát sós vízben megfőzzük, a hagymát felkockázzuk és a vajon aranybarnára pirítjuk.  A burgonyát összetörjük, a tejszínnel, ha még kell sóval, krumplipürét készítünk, hozzákeverjük a pirított hagymát, csipetnyi szerecsendiót.

 A tésztát vékonyra nyújtjuk, köröket szúrunk ki belőle
Egy kupac krumplipürét teszünk a közepébe, széleit összenyomkodjuk


Nem túl forró olajban mindkét oldalán aranybarnára sütjük. Salátával kitűnő.  




JÓ ÉTVÁGYAT!

6 megjegyzés:

  1. Sosem sütöttem még ilyet. Káposztásról is hallottam már. Biztos finom és jól laktató is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlen próbáld ki! Nekem nagy kedvencem az orosz konyha. Olcsó, finom, laktató ételekkel van tele. Nem a legkalóriaszegényebbek, de azon lehet segíteni. :-))

      Törlés
  2. Imádnivaló... nagyon szeretjük a burgonyával készült ételeket és a kelt tésztákat is, így együtt nagyon jó párosítás, finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Irtó finom, főleg frissen, melegen. A húsos is jó, csak megfőzöd a darálthúst pörköltnek, jó sűrűre és azzal töltöd meg. :-)

      Törlés
  3. Én is hallottam a pirogról de még nem sütöttem. Nagyon jól néz ki, bátran állnék elébe a kóstolásnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiválasztom legközelebb a megfelelő Csatornát és küldöm! ;-)

      Törlés