2012. november 20., kedd

Sütőtökös kifli

Aledánál meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt a Döbleces kalácsot. Mivel azonban egy kiadós leves után szántam második félének és még tízórainak is jónak tűnt másnapra, inkább kiflinek készítettem el a Szezámmagos kifli mintájára. Recept egy az egyben Aledatól, képek tőlem.


Hozzávalók :

50 dkg liszt
2 dl tej
10 dkg döblecpüré(sütőtök)
5 dkg barna cukor
5 dkg olvasztott vaj
1 tojás
fél narancs reszelt héja (nálam citromhéj)
csipetnyi só
3 dkg élesztő
 
a krémhez: 

10 dkg döblecpüré
10 dkg barna cukor
5 dkg vaj
1 teáskanál fahéj
 

A döblec vagy sütőtök héját levágjuk, kockára daraboljuk és vízben kb. 10-15 perc alatt megfőzzük. Amennyiben hokkaidó tökből készítjük, még a héja is rajta maradhat. Leszűrjük és turmixoljuk vagy esetleg villával összetörjük, reszeljük. 
A langyos tejet összekeverjük a cukorral és az elmorzsolt élesztővel. A lisztet dagasztótálba szitáljuk, hozzáadjuk az összes többi hozzávalót és a tejet, majd jól megdagasztjuk. Letakarjuk és 40 percig kelni hagyjuk. Míg a tészta kel, addig a vajat kikavarjuk a barna cukorral, majd hozzáadjuk a döblecpürét és a fahéjat. A tésztát lisztezett deszkára borítjuk, kissé átgyúrjuk és 8 egyenlő részre osztjuk. Kettőt kistányér nagyságú lappá nyújtjuk, lekenjük a döbleces vajjal, majd egymásra teszünk és 8 részre vágjuk. Feltekerjük kifli formára, tepsire tesszük. 20 percig pihentetjük, majd előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 perc alatt megsütjük.






JÓ ÉTVÁGYAT!

6 megjegyzés:

  1. Én is elkészítettem Aleda döbleces kalácsát, és nagyon ízlett. Pont ma tettel fel a blogra. ;)
    Finom tízórait készítettél. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Láttam a Te Csodádat is, nagyon szemrevaló szépség! :-))

      Törlés
  2. Ötletes !! Nálunk nagyon bejön, már elkészült még egyszer:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha Neked is tetszik! Nálunk nagy sikere volt, írd és mond, 4 darab kifli maradt ebéd után összesen. :-))

      Törlés
  3. De gyönyörűek! A színük és a formájuk nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A színe valami fergeteges. Főleg, hogy egy kissé nyomódott hokkaidót kaptam a boltban, persze leáraztattam. De mézédes volt, mint az otthoni kicsi sárga sütőtök megsütve. :-)) Fagyasztottam is le gyorsan pár kalácsravalót. ;-)

      Törlés