2012. március 12., hétfő

Mascobado karamellás sajtkrémes torta

Nem vagyok egy csokiimádó, de a különleges bonbonokat szeretem. Amikor Zsuzsinál megláttam a Tengeri sós muscovado karamellás bonbont, teljesen elérzékenyültem. Rögtön tudtam, hogy valami ilyesmi ízt kerestem a szülinapi tortámnak. Olyasmit, ami különleges, rafinált, nem túl krémes, nem túl édes, de mégiscsak, hiszen elvégre tortáról van szó. Így nekiláttam az alapanyagok beszerzésének, amiben nagy segítségemre volt Zsuzsi. Ezúton is köszönöm Neki! Utána már csak a karamellhez passzoló krémet kellett kikísérleteznem. Valami nagyon egyszerűt akartam, hogy a csodás karamellíz ne vesszen el. Így esett a választásom egy sima vajkrémre (Frischkäse) és nem kellett csalódnom.

Nagyon csábító lett!

Hozzávalók:

Piskóta:

6  db tojás 
6 ek cukor
6 ek liszt
1 kk sütőpor
1 csipet só

A tojásokat kettéválasztjuk, a lisztet elkeverjük a sütőporral. A fehérjét a sóval kemény habbá verjük. A cukrot kanalanként adagolva, minden kanál után kemény habbá verjük Beledolgozzuk egyenként a tojások sárgáját, majd gyengéden beleforgatjuk a sütőporos lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk és előmelegített sütőben (légkeverés 160C, alsó-felső sütés 180C, gáz 3-4 fok) 20 perc alatt készre sütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.

 Krém:

250 g karamella (receptet lásd ITT)
300 g vajkrém (Frischkäse) 
  50 g cukor 

Cukrozatlan kakaópor a szóráshoz

Amíg a piskóta sül, elkészítjük a karamellt, azt is kihűtjük. A vajkrémet habosra keverjük a cukorral, majd kanalanként beledolgozzuk a karamellát. A piskóta széleit levágjuk, 3 részre osztjuk. Kettő lapot megkenünk krémmel és egymásra fektetjük a harmadikat is rátesszük, óvatosan rányomkodjuk. Megkenjük a torta tetejét, oldalát is krémmel, majd megszórjuk sima kakaóporral. Pár órára, de legjobb, ha egy éjszakára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek.





JÓ ÉTVÁGYAT!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett ez a torta! És akkor Te is a napokban ünnepeled vagy ünnepelted születésed napját (én is most a héten 15. én fogom), így hagy köszöntselek! Isten éltessen!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, naqyon kedves vagy! Neked is Boldog Szülinapot! Nekem 21-én lesz, de most nagy bulit akarok rendezni, erre gondoltam ezt a kis különlegességet, csak kerek, igazi díszes formában.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet a torta, biztos én is kipróbálom majd ezt a karamellát krémnek, jó ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom lett. Úgyhogy ma elkészült egy újabb adag karamella, csak úgy, nyalakodni. :-)) De ajánlom tortának meleg szeretettel, megéri!

      Törlés
  4. Hűha, ez tényleg csábító!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nagyon is az! Lesz még párszor, mert ez a karamella, maga a csoda. Valahogy a hűtőből is elkopik. ;-))

      Törlés