2012. szeptember 2., vasárnap

Cukkini zakuszka

A zakuszka főzésén felbuzdulva, gondoltam, ha már van a kertben egy hatalmas cukkini, miért ne legyen abból is zakuszka. Még a boltban is szerencsém volt, találtam gyönyörű, pirosra érett magyar paprikát, ráadásul olcsón. Mivel azonban hétköznap lévén nem számíthattam arra, hogy majd Életem Párja megint órákig kevergeti a rekkenő hőségben a rotyogó lét, egyetlen zokszó nélkül, ráadásul nagy kedvvel. Valami alternatív megoldás kellett keresnem. Krinsznél találtam rá a sütőben készítésre.  No, ez az, gondoltam!S mivel ügyködésemet siker koronázta, a kertben virító csodaszép patisszonra is a zakuszka sors vár!


Hozzávalók:

1 kg cukkini megtisztítva, kimagozva
1 kg paprika (fehér, piros, kápia vagy paradicsom vegyesen) sütve, tisztítva
250 g hagyma aprítva
300 ml paradicsomlé
250 ml olaj

bors
3-4-5 gerezd fokhagyma
1 tk rozmaring

A megmosott paprikákat 180C fokos sütőben addig sütjük, míg kissé összeesnek és a héjuk leválik. Ezután letakarjuk a tepsit egy alufóliával, hogy jobban le tudjuk húzni a héjukat.  Majd ha kihűlt, megpucoljuk a paprikákat. Előző nap is megsüthetjük, akkor biztosan kihűl. Húsdarálón ledaráljuk vagy robotgépben aprítjuk fel. A hagymát 100 ml olajon megdinszteljük. A cukkinit kisebb kockákra vágjuk és egy magasfalú tepsibe tesszük. Meglocsoljuk 100 ml olajjal és sütőben 160- 170C fokon puhára sütjük. Amikor kész, felöntjük a maradék olajjal és a paradicsomlével, hozzáadjuk a paprikát, hagymát, zúzott fokhagymát, sóval, borssal, rozmaringgal fűszerezzük. A sütőben 160C fokon néha megkevergetve 1,5-2 órát sütjük. Ha szép krémes már és az olaj is feljött a tetejére, tisztára mosott üvegekbe merjük. Az üvegeket  5 percre fejre állítjuk, utána száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.


JÓ ÉTVÁGYAT!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett és milyen jó lesz majd télen az ételekbe:) De jó neked, hogy magyar paprikát is találsz az üzletben:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! A magyar dolgoknak nagyon örülök én is. A paprikáknak van íze, benne van a napfény, nem csak a lámpafény és a tápoldat. Ha magyar dolgot találok szívesen veszem meg, mert sokkal zamatosabb, van íze és bízom benne, hogy kicsit egészséges is! :-))

      Törlés
  2. Örülök, hogy belejöttél a zakuszka főzésbe és, hogy ízlik. Cukkinist mét nem készítettem, általában padlizsános és babos a kedvencem, de ez is finom lehet.

    Nálam hamarosan következik a zakuszka hét, ha gondolod beküldheted a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Martinelli. Mindenképpen beküldöm valamelyik receptet, mert hogy van ám még a tarsolyomban pár ötlet! :-))

      Törlés